بهبود خواص بتن با روان کننده بتن
کاهش نفوذپذیری بتن با ژل میکروسیلیس
بهترین روان کننده بتن چیست؟
ژل میکروسیلیس چیست؟
فروش ماسه ویژه ی بتن متراکم
تفاوت الیاف پ پ با الیاف پلی استر
چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

عوامل موثر در تخمین قیمت بتن آماده

به نقل از سایت ایران بتن  بتن آماده در ایران مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 6044 << نام بتن آماده-ویژگی ها >> تولید و تامین می گردد . این استاندارد به بررسی الزامات و مواردی که باید هنگام سفارش بتن آماده مورد توجه قرار گیرد پرداخته و ویژگی های بتن تازه را مورد بررسی قرار می دهد .

مطابق اطلاعیه رسمی ارائه شده توسط انجمن صنفی تولید کنندگان بتن آماده و قطعات بتنی ایران قیمت هر متر مکعب بتن آماده با رده بتنی C25 و با اسلامپ 8 به اضافه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده 9،700،000 می باشد.
با توجه به موارد فوق تحلیل قیمتی بتن آماده در زیر ارائه شده و در پایان توصیه هایی در ارتباط با آن ارائه می گردد .

قیمت بتن در ابتدا به مواد خام، شیوه عمل‌آوری، دستگاه میکسر و عیار بتن بستگی دارد.‌ همچنین انتقال مصالح، شرایط آب‌وهوایی و نیروی کار در قیمت بتن ‌آماده موثر می‌باشد.

قیمت بتن آماده  بیشتر به تغییرات قیمت سیمان نسبت به قیمت شن و ماسه حساس می‌باشد. زیرا سهم سیمان از هزینه های مواد صنایع آماده حدود 60 درصد بیشتر از سهم ماسه و شن است

جالب است بدانید افزایش قیمت فولاد بر قیمت بتن آماده تاثیر مستقیم دارد. علت این امر جنس فولادی میکسرها می‌باشد.

برای سفارش و مقایسه قیمتی بتن آماده باید عوامل مختلفی شامل ساخت بتن ، عوامل موثر بر طرح اختلاط بتن و همچنین الزامات اجرایی ریختن بتن تازه مورد توجه قرار گیرد که به اختصار مطالبی در ارتباط با آن ارائه می گردد.

عوامل موثر در تخمین قیمت بتن آماده

برای تخمین قیمت بتن آماده در ابتدا باید مقاومت بتن، اسلامپ و حجم مورد نیاز بتن ریزی مشخص شود. که در ادامه به توضیح مختصری در رابطه با آنها پرداخته می‌شود.

  1. بتن مصرفی رایج، بتن با عیار 350 می‌باشد که بتن C25 می‌باشد. عدد بعد از C نشانگر مقاومت بتن بر حسب واحد مگاپاسکال می‌باشد.

عیار بتن به میزان سیمان مصرفی بستگی دارد. واحد حجم بتن در ایران متر مکعب می‌باشد. بنابراین، هر کیلوگرم گرم سیمان برای ساخت یک متر مکعب بتن، عیار آن بتن را مشخص میکند. کمترین عیار بتن 150 می‌باشد که برای آماده سازی کف فنداسیون استفاده می‌شود و به نام‌های بتن مگر، بتن نظافت و بتن رگلاژ معروف است. همپنین بیشترین عیار بتن 450 می‌باشد.

  1. اسلامپ بتن کارایی و روانی بتن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در هنگام دریافت بتن آماده به اسلامپ آن توجه شود و در صورت کمتر بودن اسلامپ از مقدار مقرر از استفاده آن اجتناب شود.

همچنین در صورت اسلامپ بالای بتن آماده پس از تبخیر آب اضافی، بتن دچار ترک‌های ریز و مویی و حتی ترک‌های بزرگ می‌شود.

  1. با دانستن طول و عرض و ارتفاع محل بتن ریزی حجم بتن ریزی مشخص میشود. به عبارت ساده‌تر مساحت بتن ریزی که می‌تواند هر شکلی باشد در عمق آن محل ضرب شده و حجم بتن ریزی حاصل می‌شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.